Memoriile unei amețite- Dieta



De ceva vreme mă tot țin să m-apuc de slăbit și nu reușesc să îmi fac destul curaj. Acu' i-acu'! E scris în stele. Chiar și Nety mi-a zis ieri la horoscop. E momentul pentru o transformare, să schimb vechile obiceiuri. E vremea să mă iau de dietă. 
Cici, colega de pe catedra de engleză, cu patruzeci de kilograme mai slabă decât mine, îmi povestea vineri în cancelarie ce mănâncă ea de fel. Mi se părea cumva că se cam lăuda cu obiceiurile ei alimentare, cum nu asociază vreodată carbohidrații cu proteine și nu bea apă la masă, că îi îngreunează digestia. Când o văd că vine cu o mână de migdale și fructe goji să servim prânzul împreună, îmi vine să-i dau una-n față. Încep și eu atunci să mușc cu poftă dintr-o șaorma, exagerând cu niște sunete de satisfacție, numai ca s-o văd cum moare de poftă. Sta-i-ar stafida-n gât, să-i stea, de fandosită! Se caută apoi în geantă și scoate o carte pe care pesemne că o cărase special pentru mine. "Mănânc sănătos, slăbesc ușor".
Îi mulțumesc elegant, înjurând printre dinți și mă întorc la șaormița mea suculentă, care deodată începuse să mi se pară mai amară. Nu am mai putut să o termin, dar am refulat acasă mergând direct la frigider și servind o mare cantitate de alimente cu zahăr.
Am plâns tot weekendul, până aseară, când, pe la zece, m-am apucat să citesc de pe cartea ăsteia. M-am pus apoi să fac curat în frigider și să las doar ce e sănătos, așa că suflă vântul prin el.
Mă duc să fac ceva cumpărături să pot să-mi schimb obiceiurile. De acum încolo o să am grijă să mănânc sănătos, fără pâine, grăsimi și dulciuri. Voi satisface nevoia de zahăr cu fructe confiate. Nici din astea nu am voie prea multe, că au foarte multe calorii. Așa că pot doar douăzeci și cinci de grame pe zi.
Magazinul ăsta văd că are de toate: și fructe, și migdale și cafea măcinată. Mă plimb o vreme prin el, până mă hotărăsc ce anume mi-ar ajuta silueta și, într-un final, mă adresez vânzătoarei:
-Bună ziua!
-Bună ziua! Ce doriți?
-Aș avea și eu o rugăminte. Nu am acasă cântar pentru alimente și nu am voie mai mult de douăzeci și cinci de grame de fructe pe zi. Ați putea să-mi puneți în pungă câte atâta?
-Douășcinci de grame de ce?
-De papaya.
Îmi trage o privire plină de ură și se apucă să-mi pună. 
-Poftiți!
-A, stați, că mai vreau. Mai puneți încă unsprezece pungi cu câte douăzeci și cinci.
-Unșpe? Mă întreabă pe un ton iritat.
-De papaya.
Le pregătește în silă și pe astea și le așază pe cântar, să le eticheteze. 
-Cinșpe lei.
-Și doisprezece pungi cu migdale.
-Atât?
-Și curmale și mix de fructe. Câte doisprezece din fiecare a câte douăzeci și cinci de grame.
După vreo zece minute de cântărit și etichetat, reușesc să plătesc și să plec fericită cu dulciurile mele. Clar că de acum încolo o să îmi placă dietă și o să devin persona nongrata pe aici. Obișnuiam să cumpăr cafeaua de la asta, dar nu cred că o să mă mai servească.
Aș mânca ceva, dar mai am până acasă. Ciugulesc câte-o migdală și câte-un fruct, spunându-mi că asta este rația pentru toată ziua și că nu o să mai gust deloc azi. Am luat una de aici, una de colo, că nici nu mai știu din care pungă am început. Cred că am depășit deja douăzeci și cinci de grame și am stricat și calculul, că nu-mi mai dau seama câte au rămas în fiecare pungă. Să-mi bag șosetele!
A muncit aia degeaba să se cântărească. Îmi vine să mă duc înapoi să o rog să le verifice.

8 comentarii:

  1. Heheheee, cred că dacă ar merge înapoi să le verifice face vânzătoarea aia spume... 😬

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine știe? Poate că îi place să servească așa clientii.

      Ștergere
  2. Ce faină-i povestea!
    De fapt frustrarea te face răutăcios, dar câteodată un răutăcios amuzant.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc! Sper că nu e chiar răutăcios, pentru că scopul a fost doar să stârnească râsul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Genial :))))))))) ma regasesc in totalitate , ca de asemenea si in povestea cu pregatirea pentru intalnire si blacajul in lift. Am ras grav, daca m-as apuca eu sa scriu toate peripetiile mele si intamplarile mele nu ar fi diferite de astea. Bine ca nu stiu sa scriu :))))) Felicitari, ador paginata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos! 😁 Mă face să mă simt foarte bine să știu că nu sunt singură, adică Gabi nu e singură. 😂

      Ștergere
  5. Super final, parca as fi eu ;)
    Fără dieta, doar cu program pt mese (3 mese si doua gustari, doar apa intre ele), din 3 in 3 ore, eu am reusit sa slăbesc usor, dar sigur :) Si fara stres. Ce sa mai zic, la o gustare mancam fructe, la una seminte/o bucățică de prăjitură ;) Asa, o o luăm încetișor. Si zilnic mers pe jos/alergare usoara, 20-30 minute. Eu făceam zumba, 3-4 melodii faine! Atât!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Ma bucur nespus că îți place! E ficțiune și mi-ar plăcea sa fie luată ca atare. Sa ne mai descrețim frunțile și să facem haz de necaz.

      Ștergere